FANDOM

Area military.jpg

Taistelut ovat Ikariamin ydintä. On tärkeää kehittää ymmärrys taisteluprosessiin, kuten myös on osattava arvioida vihollisjoukkoja. Muissa selainpeleissä taistelu on ohitse ennen kuin edes alkoi. Yleensä kaksi pelaajaa kisaavat toisiaan vastaan ja voittaja selviää laskennallisesti. Ikariamissa näin ei ole!

Ikariamissa taistelu etenee useissa `taisteluerissä`, joiden välissä on tietty aika. Ensimmäinen erä taistellaan heti ensimmäisten vihollisjoukkojen saavuttua, muut seuraavat 20 minuutin välein, joka jatkuu kunnes toinen osapuoli on voittanut. Näiden taukojen aikana, molemmat puolet voivat lähettää lisää tukijoukkoja, kutsua liittolaisia tai antaa vetäytymiskäskyn.

Pelaaja, joka on alakynnessä ensimmäisessä erässä, voi silti päättää taistelun voittoonsa pienellä tuella. Jos aseistus loppuu kierroksella 5, uusia varusteita voidaan toimittaa. Jos varusteita ei tule, on taistelu hävitty. Pelaajat voivat myös vaihtaa liittolaisiaan taistelun aikana ja vaihtaa puolta. Mikään ei ole mahdotonta!

Tehdään tämä hieman helpommaksi: taistelun tapahtumat eivät ole sattumaa. Pelaaja, jolla on ovelin muodostelma, voittaa.

Älä koskaan unohda: mitä tapahtuu erien väliaikana määrittää eron sodan voiton ja häviön välillä!

Ympäri Wikian verkkoa
Hae mainospaikkaa

Satunnainen wiki