FANDOM

Vaihtoehtoisien kielien wiki linkkiä Rakennukset: en: English/English, fr: France, hu: Hungariam / Hungary, nl: Nederland, pl: Poland, sr: Serbia and sv: Sweden

Rakennukset ovat tärkeitä Ikariamissa. Ohessa lista pelissä olevista rakennuksista.

AkatemiaMuokkaa

Academy.gif

Akatemia

Tarvittava tutkimus: Ei ole

Kuvaus: - Akatemia on paikka, jossa yhdistetään vanhat tavat ja uusi teknologia.

Kaupungin viisaimmat päät odottavat sisäänpääsyä! Jokainen tiedemies tarvitsee oman laboratorion, mikä maksaa rahaa. Mitä isompi akatemiasi on, sitä enemmän voit palkata tiedemiehiä samaan aikaan.

Vaikutus: - Mitä isompi Akatemian tasosi on sitä enemmän voit työllistää tutkijoita

Katso myös Tutkimukset

KasarmiMuokkaa

Barracks.gif

Kasarmi

Tarvittava tutkimus: Ei ole

Kuvaus: - Kasarmeilla nuorista tehdään osaavia taistelijoita. Sotilaasi osaavat käsitellä miekkoja, keihäitä ja katapultteja ja myös johtaa kauheimpiakin sotakoneita turvallisesti kentän yli.

Vaikutus: - Joukkoja koulutetaan nopeammin, kun laajennat kasarmeja. Ja saata saada koulutettavaksi uuden yksikkö tyypin.

LähetystöMuokkaa

Embassy.gif

Lähetystö

Tarvittava tutkimus: Vieraat kulttuurit

Kuvaus: - Lähetystö on kiireinen paikka; tänne saapuu diplomaatteja joka puolelta maailmaa käymään neuvotteluja, vääntämään sopimuksia ja perustamaan liittoumia. Saadaksesi isomman liittouman, sinun täytyy laajentaa lähetystöäsi.

Vaikutus: - Jokainen taso lähetystössä kasvattaa diplomatiapisteitäsi. Kolmannelta tasolta lähtien on mahdollista perustaa liittouma.

Kuvernöörin asuntoMuokkaa

GovernorResidence.gif

Kuvernöörin Asunto

Tarvittava tutkimus: ei ole Erityistä: Kuvernöörin asuntoa ei voi rakentaa pääkaupunkiin.

Kuvaus: - Kuvernööri varmistaa että kaikki päivittäiset hallinnolliset tehtävät tulevat tehtyä kunnolla siirtomaassasi. Hän myös vähentää korruptiota. Kuvernöörin asunto on mahdollista päivittää palatsiksi, jos joskus haluat siirtää pääkaupunkisi.

PiilopaikkaMuokkaa

Hideout.gif

Piilopaikka

Tarvittava tutkimus: Vakoilu

Kuvaus: - Viisas johtaja pitää silmällä sekä vihollisia että liittolaisia. Piilopaikan tehtyäsi voit pestata vakoojia, jotka pystyvät hankkimaan sinulle tietoa muista kaupungeista. Isompi piilopaikka majoittaa enemmän vakoojia.

MuseoMuokkaa

Museum.gif

Museo

Tarvittava tutkimus: Kulttuurinvaihto

Kuvaus: - Museossa kansalaisesi näkevät, miten toiset kansakunnat yrittävät kopioida loistavan kulttuurimme. Rakentaaksemme suuremman näyttelyn sinun täytyy laajentaa museotasi.

Jokainen museon taso kasvattaa näyttelytilaa yhden taide-esineen tarpeisiin.

PalatsiMuokkaa

Palace.gif

Palatsi

Tarvittava tutkimus: laajennus

Kuvaus: - Palatsi on erinomainen paikka johtaa imperiumiasi tulevaisuuteen! Se tarjoaa myös ihanan näköalan merelle.

Jokainen taso, millä laajennat palatsiasi, antaa sinulle yhden siirtomaapaikan lisää.

Muuta: Hyvin tärkeä joka pelaajalle

TelakkaMuokkaa

Shipyard.gif

Telakka

Tarvittava tutkimus: Kuiva-Satama

Kuvaus: - Mitä saari-imperiumi olisi ilman laivastoja? Telakalla mahtavia sotalaivoja valmistetaan ja lasketaan vesille pitkille matkoilleen merien yli. Vaviskoon seitsemän merta niiden edessä! Isompi telakka tuottaa laivoja nopeammin.

TavernaMuokkaa

Tavern.gif

Taverna

Tarvittava tutkimus: Viinin puristaminen

Kuvaus: - Päivän töiden jälkeen mikään ei ole mielyttävämpää kuin kylmä viinileili, siksi kansalaisesi tapaavat tavernassa. Kun päivän viimeinenkin ikivanha laulu on laulettu, väki suuntaa iloisena kotiin. Jokainen laajennus lisää viininmyyntikapasiteettiasi

KaupungintaloMuokkaa

Townhall.gif

Kaupungintalo

Tarvittava tutkimus: Ei ole Erikoista: Se on valmiina kaikissa uusissa kaupungeissa.

Kuvaus: - Kaupungin sydämestä löytyy kaupungintalo, jossa siviilipalvelijat työskentelevät ja kertovat sinulle tietoja paikallisesta väestöstä.

Vaikutus: - Jokainen laajennus lisää väkimäärän maksimia kaupungissa.

KauppasatamaMuokkaa

Tradingport.gif

Satama

Tarvittava tutkimus: Ei ole

Kuvaus: - Satama on portti maailmalle. Täällä voit värvätä kauppalaivoja ja varustaa niitä pitkille matkoilleen. Voit myös vastaanottaa arvokkaita kauppatavaroita joka puolelta. Isommat satamat mahdollistavat laivojen nopeamman lastaamisen.

KauppapaikkaMuokkaa

Tradepost.png

Kauppapaikka

Tarvittava tutkimus: Vauraus

Kuvaus: - Kauppiaat harjoittavat liiketointaan kauppapaikalla. Aina on kauppoja ja tinkimistä tehtävänä. Kauppiaat tulevat kaukaa suurille ja tunnetuille kauppapaikoille!

Kauppapaikkasi vaikutusalue sekä kapasiteetti kasvavat joka toisella laajennuskerralla.

Kaupungin muuriMuokkaa

Wall.gif

Kaupungin muuri

Tarvittava tutkimus: Ei ole

Kuvaus: - Muuri suojelee kaupunkilaisia vihollisiltasi ja auringolta. Varo kuitenkin, sillä vihollisesti yrittää varmasti tehdä reikiä muuriisi tai kiivetä sen yli. Jokainen taso muuria antaa 10% puolustusbonuksen joukoillesi.

VarastoMuokkaa

Warehouse.gif

Varasto

Tarvittava tukimus: Varastoiminen

Kuvaus: - Osaa tarvikkeistasi suojellaan varastoimalla. Se pitää haitantekijät, sateet, linnut ja muut vaivat loitolla. Varastonhoitaja on myös aina hyvin perillä nykyisestä varastotilanteesta.

Vaikutus: - Varaston laajentaminen mahdollistaa suuremman tavaramäärän suojaamisen.

PajaMuokkaa

Workshop.gif

Paja

Tarvittava tutkimus: Keksintö

Kuvaus: - Pajassa taitavimmat miehet parantavat joukkojen ja sotalaivojen varusteita uusimmilla keksinnöillä. Tulkoot heistä parempia ja vahvempia! Jokainen uusi taso mahdollistaa uusien päivitysten teon joukoille ja laivoille.

Viinipaino Muokkaa

Tarvittava tutkimus: Viinitila

Vineyard.gif

Viinipaino

Kuvaus: Vain puhtaimmat viinit vanhentuvat syvissä ja viileissä kaupungin kellareissa. Ja kellarin mestari pitää huolen ettei mikään valu pois ja että viini voi juosta asukkaidesi kurkuista.

Vaikutus: - Jokainen talon taso vähentää 1% kaupunkisi viinin tarvetta.

Alkemistin torni Muokkaa

Tarvittava tutkimus: Paranneltu tuotanto

Alchemist.gif

Alkemistin torni

Kuvaus: Kun tuuli puhaltaa lännestä, haju täyttää kadut ja harva asukas lähtee talostaan ilman pyykkipoikaa nenällään. Alkemistimme työskentelevät hellittämättä löytääkseen täydellisen seoksen ja huolehtivat että saamme entistä enemmän rikkiä montusta.

Vaikutus: - Jokaisesta rakennuksen tasosta rikin tuotantosi nousee 2%.

Arkkitehdin toimisto Muokkaa

Tarvittava tutkimus: Arkkitehtuuri

Architect.gif

Arkkitehdin toimisto

Kuvaus: Kulma, Kompassi ja Mittapuu: Arkkitehdin toimisto antaa kaiken tarvittavan suorien seinien ja vakaiden kattojen rakentamiseen. Hyvin suunniteltu talo vaatii paljon vähemmän marmoria kuin vino talo.

Vaikutus: - Marmorin tarve kaupungissa vähenee 1% per rakennuksen taso.

Puusepän paja Muokkaa

Tarvittava tutkimus: Puuseppä

Carpentering.gif

Puusepän paja

Kuvaus: Parhaat puumme on käytetty puusepän pajalla. Siitä johtuen kätevät työmiehemme voivat rakentaa vakaita runkoja taloille, eikä niitä tarvitse korjata koko ajan.

Vaikutus: - Jokainen puusepän pajan taso vähentää 1% tarvetta rakennusmateriaalille kaupungissa.

Ilotulite testialue Muokkaa

Tarvittava tutkimus: Tulenkäsittelijä

Fireworker.gif

Ilotulite testialue

Kuvaus: Jatkuvat kokeilut ilotulitteilla eivät ainoastaan sytytä taivaita, vaan joskus myös ympäröivät talot. Tutkijamme, tosin, voivat optimoida rikintarpeemme vain testaamalla uusia seoksia uudestaan ja uudestaan. Vaikutus: - Jokainen rakennuksen taso vähentää rikin tarvetta kaupungissa 1%.

Metsänhoitajan talo Muokkaa

Forester.gif

Metsähoitajan talo

Kuvaus: Vahvat tukkijätkät voivat kaataa suurimmat puut. Mutta he tietävät myös että metsän pitää palautua ja uusia puita on istutettava, jotta voimme jatkaa puun käyttämistä raaka-aineena taloihimme.

Vaikutus: - Rakennusmateriaalin tuotanto nousee 2% jokaista tasoa kohden.

Lasinpuhaltaja Muokkaa

Glassblowing.gif

Lasinpuhaltaja

Kuvaus: Lajinsa todelliset mestarit luovat kimaltelevia teoksia lasinpuhaltajan talossa. Puhallusputkia, laseja ja kaikenlaisia välineitä joita vain tiedemiehemme ymmärtävät. He ovat niin käteviä, että asioita hajoaa vain hyvin harvoin.

Vaikutus: - Jokainen taso nostaa kristallilasin tuotantoa 2%

Optikko Muokkaa

Tarvittava tutkimus: Laboratorio

Optician.gif

Optikko

Kuvaus: Linssit ja suurennuslasit eivät ainoastaan auta tutkijoitamme näkemään tarkasti ja löytämään tärkeitä papereita pöydiltään, vaan niitä tarvitaan myös keksittäessä uusia teknologioita jotka tekevät meidät ylpeiksi. Optikko pitää kaiken tarkasti säilöttynä laatikoissa, joten asiat katoavat harvemmin.

Vaikutus: - Kristallilasin tarve laskee kaupungissa 1% jokaisella rakennuksen tasolla.

Kivenhakkaaja Muokkaa

Stonemason.gif

Kivenhakkaaja

Kuvaus: Koulutettu kivenhakkaaja aina louhii oikeat marmoripalat vahvoilla käsillään. Hän hajottaa vähemmän ja rakentajillamme on aina tarvitsemansa materiaalit.

Vaikutus: - Jokaista päivitystä kohden, marmorin tuotanto nousee 2%

Viinitarhuri Muokkaa

Tarvittava tutkius: Paranneltu tuotanto

Winegrower.gif

Viinitarhuri

Kuvaus: Viinitarhuri valitsee vain aurinkoisimmat rinteet ympäröiviltä alueilta peittääkseen ne rauhoittavaan viiniköynnösten vihreään. Niin viinitarhat tuottavat täysiä hedelmiä joista tulee paljon parempi sato.

Vaikutus: - Jokainen viinitarhurin taso nostaa viinintuotantoa 2%

TemppeliMuokkaa

Tarvittava tutkius: Polyteismi

Temppeli.gif

Temppeli

Temppeli on uskollisuuden, luottamuksen ja mielikuvien tyyssija. Papit asuvat täällä, ottaen huomioon heidän Jumalan ja jakaen hänen sanansa jokaiselle saaren asukkaalle. Täällä voit rukoilla ihmettä, niin kauan kun kunnioitat Häntä tarpeeksi.

Vaikutus: - Mitä korkeampi temppelin taso on sitä enemmän Pappeja voit laittaa rukoilemaan.